«وردآورد» از محله‌های قدیمی منطقه ۲۱ است که استعدادها و چهره‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلف پرورش و تحویل جامعه داده است. از چهره‌های ورزشی مانند برادران «کریمی» و «حمید کاظمی» آقای گل چند دوره لیگ یک تا شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم که شهیدان «تقی ارغوانی» و حاج «حسین اسداللهی» از جمله آنها هستند.

حميد كاظمي

همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل‌پور: این محله قدیمی و ریشه‌دار در هنر هم یک چهره جدید رو کرده است. خواننده‌ای که احتمالاً آهنگ‌ها و کلیپ‌های پخش شده او را از برنامه‌های مختلف صدا و سیما شنیده‌اید. صحبت از «حمیدرضا طهماسبی»، خواننده ۲۹ ساله وردآوردی است که اکنون برای همه اهالی محله چهره‌ای شناخته شده است.  

  • یادگیری آواز با کمک بچه‌محل‌ها

حمیدرضا طهماسبی، ماجرای خواننده شدنش و مسیری که تا رسیدن به مرزهای یک خواننده حرفه‌ای طی کرد تا به اجرا در صدا و سیما رسید این‌گونه تعریف می‌کند: «از ۶ سالگی تا به امروز، ساکن محله وردآورد هستم. من هم مانند تازه کارها خواندن را از حمام و زیر دوش آغاز کردم. (خنده) از بچگی بسیار به خواندن علاقه داشتم و کارهای دیگر خواننده‌ها را برای خودم بازخوانی می‌کردم تا اینکه به مرور متوجه شدم علاوه بر علاقه، در این رشته استعداد هم دارم.

با کمک یکی از بچه‌محل‌ها یعنی «مهدی‌آقامحمدی» که خدا رحمتش کند، حدود ۱۰ سال پیش به کلاس آواز استاد «اصغر جنابی‌وهاب» در «کرج» رفتم و حدود یک سال و نیم دوره دیدم. در محله و منطقه خودمان کلاس و آموزشگاه حرفه‌ای خوانندگی نبود و نزدیک‌ترین جا به ما شهر کرج بود. امروز همچنین کلاسی در محله یا منطقه سراغ ندارم و تنها آموزشگاه‌های موسیقی داریم که نواختن سازهای مختلف را آموزش می‌دهند و کلاس آواز و سلفژ ندارند. دوست و بچه‌محل دیگرم، «پیمان زارعی» هم که خودش خواننده است و ۲۰ ترک و تک آهنگ بیرون داده، در این مسیر بسیار به من کمک کرد.»

  • همکاری با صدا و سیما 

 طهماسبی تاکنون ۵ تک آهنگ خوانده که از برنامه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است: «سال ۱۳۹۰ نخستین ترک خود را با نام «دست کم نگیر منو» منتشر کردم. در انجام کارهایم وسواس خاصی دارم و برای هر ترک زمان زیادی می‌گذارم. از سوی دیگر، در مقطعی هم دنبال یادگیری بیشتر موسیقی رفتم وکاری تولید نکردم. تا امروز ۵ ترک خوانده‌ام که ۳ کار برای وزارت «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و ۲ کار هم برای صدا و سیما بود.

«به همین سادگی»، «تو هرچی بگی»، «به تو مدیونم» و «سرزمین پارسایی» کارهای من است که از شبکه‌های ۳، ۵ و پویا و برنامه‌های تلویزیونی «به خانه بر می‌گردیم»، «یک روز تازه»، «مهمانی»، «صبح و نشاط» و «ترانه باران» پخش شده است. امیدوارم در ادامه بتوانم به‌عنوان یک هنرمند متعهد کارهای خوب و شایسته‌ای برای مردم تولید و اجرا کنم. «میلاد ابراهیمی»، دوست عزیزم که آهنگ‌ساز و ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده کارها و مدیر برنامه‌هایم است، معرف من به صدا و سیما بود. در ابتدا خیلی از اینکه کارهایم از تلویزیون پخش شود، استقبال نمی‌کردم و دنبال این اتفاق نبودم. اما خوشحالم که این موضوع کمک کرد تا بهتر دیده شوم و کارهایم را افراد زیادی بشنوند.»

  • مردم محله غافلگیرم کردند

این خواننده جوان وردآوردی از استقبال خوب و حمایت‌های مردم و شورایاری محله پس از پخش شدن کارهایش از صدا و سیما می‌گوید: «پس از پخش کارهایم از تلویزیون، استقبال و واکنش مردم محله واقعاً خوب و غافلگیرکننده بود. فکر کنم همه وردآورد اجرای کارهایم را دیده بودند. کلی پیام تبریک و تشویق برایم آمد. در کوچه و خیابان هم مردم به من ابراز لطف می‌کردند و برای خودم هم جالب بود. شورایاری محله به‌ویژه آقایان «ناصر مقیمی» و «ساسان احمدی»، دبیر شورایاری محله، بسیار به من لطف داشتند و حامی‌ام بودند. خلاصه بچه‌محل‌ها و رفقا خیلی خیلی به من انرژی مثبت دادند و همیشه هوایم را دارند.

امیدوارم روزی بتوانم این همه لطف و محبت را جبران کنم و نماینده خوب و شایسته‌ای برای این مردم با فرهنگ و هنر دوست باشم. وردآورد، تاریخ بسیار غنی دارد و اگر شعر خوب و زیبایی درباره این محله با اصالت و دوستداشتنی به دستم برسد و شرایط فراهم باشد، دوست دارم یک ترک هم برای محله‌ای که دوران کودکی‌ام را در اینجا پشت سر گذاشته‌ام و در آن پا گرفته‌ام، اجرا کنم. محله‌ای که انسان‌های بزرگ و چهره‌های سرشناسی داشته و تاریخی برجسته و غنی و افتخارآمیزی دارد. تا آنجا که می‌دانم، وردآورد تاکنون خواننده سرشناسی نداشته است و من نخستین خواننده محله هستم که در این سطح کار می‌کند. می‌خواهم به شکلی کارکنم که نامم در تاریخ وردآورد جاودانه شود.» 

  • علاقه به هم‌محله‌ای‌ها و آموزش خواندن به آنها

این خواننده وردآوردی از علاقه و آمادگی‌اش برای آموزش خوانندگی و برگزاری کلاس سلفژ در محله یا مشارکت در برنامه‌ها و جشن‌های محلی می‌گوید: «استعدادهای خوبی در وردآود دیده‌ام که اتفاقاً از من درباره اینکه چگونه می‌توانند کار خوانندگی را آغاز کنند یا کارهایی را که اجرا کرده‌اند از رادیو پخش شود. می‌پرسند. من تا آنجا که می‌دانستم و می‌توانستم آنها را کمک و راهنمایی کردم. خودم خیلی علاقه دارم تا در ساعت‌هایی که وقت آزاد دارم، در محله کلاس آواز و سلفژ برگزار کنم تا افراد علاقه‌مند و مستعد از آن استفاده کنند. حتی اگر کسی خواننده حرفه‌ای هم نشود، یاد گرفتن آواز و موسیقی به انسان آرامش می‌دهد و لذت‌بخش است.

اگر سرای محله و شورایاری محله بخواهد و شرایط برگزاری این کلاس را فراهم کند، خوشحال می‌شوم و علاقه دارم تا برای بچه‌محل‌هایم‌کاری انجام دهم و چیزی که یاد گرفته‌ام را در اختیار دیگران هم بگذارم. البته باید برای این کار، وقتم را تنظیم کنم. علاوه بر کارهای مربوط به خوانندگی، من در معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۸ کار می‌کنم و مشغله کاری‌مان زیاد است. با این وجود حاضرم با کمال میل و با افتخار زمانی را هم به بچه‌محل‌هایم اختصاص بدهم. تاکنون که برای برنامه یا جشن‌های محله یا منطقه از من دعوت به همکاری و اجرای برنامه نشده است، اما اگر چنین پیشنهادی برسد، بی‌ تردید قبول می‌کنم و با کمال میل برای هم‌محله‌ای‌هایم و مردم خوب وردآورد که همیشه به من لطف داشته‌اند، می‌خوانم.»

کد خبر 556414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha